باقی ماندن خاک و ذرات کثیف در خرقه
زرد رنگ شدن جامه‌های سپید معمولا به جهت اسکرابر صنعتی  ذرات کثیف‌ای تولید می گردد که در روند شستشو از روی جامه منزه نمیشوند. در‌صورتی‌که از مواد شستشو بی‌چگونگی و آب سرد استعمال فرمایید، این ذرات به رنج تمیز خواهند شد. نگاهی به ملحفه سپید خویش بیاندازد، در‌حالتی که کناره و کناره‌های سپید باشد، البته راءس آن زرد رنگ گردیده باشد، این به جهت عرق تن میباشد. در‌این‌حالت‌ بایستی به سراغ ماده شوینده توانا بروید و از آب داغ یا این که گرم برای سپید کردن ملحفه‌های لکه‌دار استعمال نمائید.
 
استعمال بیشتراز حد از سفید کننده
یکی‌از دیگر از دلایل زردرنگ شدن جامه‌های سپید بعداز شستشو، به کار گیری بیش تر از حد از مواد وایتکس میباشد. هرچند که‌این مواد میتوانند جامه‌های شمارا سپید و درخشان نمایند، البته به کارگیری بیشتراز حد از آب ژاور میتواند به الیاف پارچه زخم رسانده و حتی سبب ساز رنگ زرد شدن آن گردد. بخش اعظمی از پنبه‌های و الیاف تصنعی و مصنوعی دارنده هسته داخلی زردرنگ میباشند و سپید شدن بیش تر از حد قادر است این هسته زردرنگ را در معرض روءیت کرد قرار دهد.
 
باکتری‌های آهن در منبع آب
آهن بیش تر از حد در منبع آب نیز قادر است سبب زردرنگ شدن جامه‌های سپید بعداز شستشو گردد. باکتری‌های آهن جانور در منبع آب شما روی جامه‌ها می‌نشینند و منجر زردرنگ شدن و یا این که در غایت قهوه‌ای شدن آن ها می شوند. برای سپید نگه داشتن جامه‌های خویش، خوب میباشد بر روی منبع ورودی آب یک غربال آب نصب فرمائید.
 
ساخت‌و‌ساز شدن رخنه‌ و پاره گی بر روی جامه‌ها
پاشیده شدن قطرات آبژاور
به کارگیری بیش تر از حد از مواد آب ژاور قادر است سبب ساخت‌و‌ساز شدن رخنه‌‌های خرد در جامه‌های شما خواهد شد. صرفا یک قطره یا این که مقدار مقداری سفی بیسون صنعت دکننده می تواند منجر ساخت‌و‌ساز شکاف در خرقه گردد.
هشدار: آبژاور ماده‌ای بسیار کارکشته میباشد و برای به کارگیری بر روی خرقه می بایست با آب زیاد رقیق گردد.
 
گشوده ماندن زیپ‌ها
در حالتی که زیپ‌ها را گشوده گذارده یا این که قلاب‌ها را نبندید، ممکن میباشد در تاثیر گیر کردن این قطعات به خرقه‌ها، خصوصا پارچه‌های قابل انعطاف و نازک یا این که بافتنی، پاره گی‌های کوچکی بر روی جامه‌ها ساخت‌و‌ساز گردد. اشیایی که در جیب باقی میمانند نیز می توانند منجر پاره گی شوند. مدام خرقه‌ها را قبل از شستن پژوهش فرمایید، چون یک رخنه‌ خرد می تواند به راحتی تبدیل به یک شکاف والا خواهد شد.