به کار گیری از واترجت مطلوب: برای شستشوی اسکرابر صنعتی  بناهای تاریخی، می بایست از واترجت‌های منحصر به فرد با فشار و نوع پاشش مطلوب استعمال شود.
تهیه و تنظیم درست فشار آب: فشار آب بایستی با اعتنا به نوع مصالح و بافت سازه تهیه و تنظیم گردد تا از جراحت به آن خودداری گردد.
به کار گیری از نازل‌های مطلوب: نازل‌های مختلفی برای واترجت صنعتی وجود داراست که می بایست با دقت به نوع فعالیت، نازل مطلوب تعیین خواهد شد.
محافظت مسافت مطلوب: اپراتور واترجت بایستی در مسافت مطلوب از سازه قرار بگیرد تا از جراحت به آن در طی نظافت اثرها باستانی پرهیز گردد.
بررسی متخصص: شستشوی بناهای تاریخی با واترجت صنعتی می بایست زیر بررسی دارای تخصص نوسازی سازه صورت پذیرد.
موردها استعمال از واترجت صنعتی در شستشوی بنای تاریخی :

شستشوی نمای سازه: واترجت صنعتی می تواند برای شستشوی نمای آجری، سنگی، گچی و … بناهای تاریخی آیتم به کارگیری قرار گیرد.
شستشوی سطح های داخلی سازه: واترجت صنعتی می تواند برای شستشوی سطح های داخلی سازه مانند کف، دیوارها و سقف گزینه به کارگیری قرار گیرد.
حذف جرم و رسوب: واترجت صنعتی می تواند برای حذف جرم و رسوب از سطح ها گوناگون سازه مانند مجسمه‌ها، سنگ‌فرش‌ها و … آیتم به کار گیری قرار گیرد.
زنگ‌زدایی: واترجت صنعتی قادر است برای زنگ‌زدایی از سطح ها فلزی سازه آیتم به کارگیری قرار گیرد.
استعمال از واترجت صنعتی، روشی کارآمد و ایمن برای نظافت بناهای تاریخی میباشد که مزایای بخش اعظمی داراست. با به کارگیری از این شیوه، می‌قدرت ظواهر اول بیسون صنعت  سازه را بازگرداند و قدمت موثر آن را ارتقا اعطا کرد.