مکنده های صنعتی در سوله سیمان اسکرابر صنعتی  کاربردهای بسیار متنوعی دارا‌هستند. به صورت کلی، از این دستگاه ها برای گردآوری گرد و غبار، مواد ریخته گردیده و ضایعات به کارگیری میگردد.
 
بعضا از کاربردهای مکنده صنعتی در سوله سیمان عبارتند از:
 
نظافت سطح ها گوناگون: مکنده های صنعتی می‌توانند برای گردآوری گرد و غبار سیمان از روی سطح ها گوناگون، برای مثال کف، دیوارها، سقف، امکانات و ماشین آلات به کار گیری شوند.
گردآوری مواد ریخته گردیده: در شکل ریختن مواد اول، سیمان یا این که مواد دیگر در سوله، می قدرت از مکنده صنعتی برای گردآوری سریع و سهل آن‌ها بهره مند شد.
بازیافت مواد: مکنده های صنعتی می‌توانند برای گردآوری مواد ضایعاتی و بازیافت آنان به چرخه ایجاد استعمال شوند.
در اختیار گرفتن آلودگی هوا: مکنده های صنعتی می‌توانند برای گردآوری ذرات آویزان در هوا و یاری به در اختیار گرفتن آلودگی هوا در کارگاه به کارگیری شوند.
پناه از تندرست کارمندان: با گردآوری گرد و غبار و ذرات آویزان در هوا، مکنده های صنعتی به محافظت تندرست پرسنل و دوری از بیماری های تنفسی یاری می نمایند.
ارتقاء بازده ساخت‌و‌ساز: با منزه نگه بیسون صنعت  داشتن گوشه و کنار عمل و امکانات، مکنده های صنعتی به ارتقا بازده ساخت و ساز امداد می نمایند.
کوشش مکنده در نظافت تابلو برق کارگاه سیمان
استعمال از مکنده ابزاری کارآمد و ایمن برای نظافت تابلو برق در کارگاه سیمان میباشد. استعمال از این طرز مزایای زیادی مثلا ارتقاء بازده و چگونگی نظافت، کاهش خطرها و مراقبت ایمنی، صرفه جویی در طول و هزینه را به همپا داراست.