پیش از آغاز فعالیت، می بایست از جدا برق تابلو  اسکرابر صنعتی برق اعتقادوباور نتیجه ها فرمائید. از خموشی بودن مجموع امکانات متصل به تابلو برق و تخلیه بی نقص آن از هرگونه مواد قابل اشتعال مانند روغن یا این که بنزین اعتقاد نتیجه ها نمایید. از جامه های ضد الکتریسیته بومی و امکانات حفاظتی شخصی مطلوب مانند ماسک، عینک و دستکش استعمال نمایید. دفتر کار را از هرگونه مواد قابل اشتعال و اشیا مزاحم بدور فرمایید.
 
تعیین جاروبرقی مطلوب:
از جاروبرقی ضد انفجار مطلوب با توان مکش کافی برای از دربین بردن گرد و غبار و رسوب از تابلو برق به کار گیری نمایید. مطمئن گردید که جاروبرقی دارنده مدرک های مایحتاج برای به کارگیری در دور و بر های خطرناک مانند کارخانجات نفت و پتروشیمی باشد.
 
نظافت تابلو برق:
با استعمال از نازل مطلوب، به آرامی گرد و غبار و رسوب را از سطح تابلو برق جاروبرقی بکشید. از جاروبرقی کشیدن بدون واسطه روی سیم ها و اتصالات دوری کنید. به صورت آراسته غربال جاروبرقی را منزه یا این که ردوبدل نمایید تا از افت اقتدار مکش آن دوری خواهد شد.
 
بعداز اتمام جاروبرقی، تابلو برق را با یکپارچه پاک  بیسون صنعت و مرطوب منزه فرمائید. از به کارگیری از هرگونه مواد شستشو یا این که منزه کننده شیمیایی پرهیز کنید. پیش از وصل دوباره برق تابلو برق، از کم آب شدن بدون نقص آن اعتقاد و باور نتیجه ها فرمائید.