برای پاک کردن لژ سپید کفش، میتوانید اسکرابر صنعتی  این روند را دنبال فرمائید:
 
آغاز، کفش‌ها را با یک برس پاک نمایید تا خاک و ذرات روی آنان را بردارید.
یک قاشق چایخوری از ریکا را در یک جام آب گرم حل فرمائید. از آب گرم به کارگیری فرمایید تا ماده های شوینده عالی حل شوند.
با به کار گیری از یک قطعه پنبه یا این که پارچه قابل انعطاف، بخش‌های آلوده لژ سپید را با محلول ظرفشویی منزه نمایید. به آرامی به سمتی که لکه‌ها یا این که کثیفی وجود داراست، پارچه را جنبش دهید.
بعد از نظافت کردن لکه‌ها، با یکپارچه نمدی پاک، کفش را کم آب نمایید. این شغل منجر کم آب شدن سریع‌خیس لژ سپید شود و جلوی تولید لکه‌های دیگر را می گیرد.
نهایتاً، کفش‌ها را در فضا کم آب و تهویه‌دار قرار دهید تا تماما کم آب شوند. از قرار دادن آن ها در معرض آفتاب یا این که به کار گیری از سریع‌ترین طرز‌های کم آب کننده مانند سشوار دوری کنید، چون ممکن میباشد به لژ سپید جراحت رسد.
رویکرد های دوری از آلوده و کثیف شدن کفش سپید
به چه شکل کفش های کتانی را سپید نگه بیسون صنعت داریم ؟ برای جواب بدین پرسش می توانید از راهکارهای پایین به کار گیری نمائید:
 
به کار گیری از پوشش‌های محافظ
در فضا‌های آلوده و کثیف از پوشش‌های محافظ برای کفش‌های سپید استعمال نمائید. این پوشش‌ها معمولاً از مواد ضد آب تنظیم گردیده‌اند و می توانند از آلوده شدن و لکه‌های آب و گرد و غبار خودداری نمایند.
 
مراقبت و پاک کردن منظم
کفش‌های سپید را به طور منظم منزه فرمائید و آن‌ها‌را در فضا کم آب و منزه نگهدارید. از نظافت کردن فوری لکه‌ها و ذرات آلوده و کثیف بر روی کفش خودداری نمائید.