بررسی لیست نظافت آشپزخانه صنعتی

روند نظافت دور و اطراف آشپزخانه
نظافت دور و اطراف آشپزخانه یکی‌از مهمترین اسکرابر صنعتی  کارهایی میباشد که می بایست به صورت منظم صورت پذیرد. آشپزخانه محلی میباشد که در آن طعام تهیه و تنظیم می‌گردد و به این ترتیب بایستی از آلودگی و کثیفی بدور باشد. نظافت آشپزخانه به نگهداری تن درستی اشخاص و پرهیز از سرایت بیماری ها یاری می نماید. پروسه محاسبه لیست نظافت آشپزخانه صنعتی به گستردن تحت میباشد:
۱. گردآوری آشغال: او‌لین گام در نظافت آشپزخانه، گردآوری آشغال میباشد. آشغال ها را از سطل آشغال بیرون فرمائید و در کیسه آشغال قرار دهید. بعد کیسه آشغال را گره بزنید و در سطل آشغال خارج از خانه قرار دهید.
 
۲. جارو کردن کف آشپزخانه: بعداز گردآوری آشغال، کف آشپزخانه را جارو نمائید. برای این شغل می‌توانید از جاروبرقی یا این که جارو دستی استعمال نمایید. در‌حالتی که کف آشپزخانه شما سرامیک میباشد، میتوانید از یک دستمال مرطوب نیز برای نظافت کردن آن به کارگیری نمائید.
 
۳. شستشوی دیوارها، سقف و پنجره ها: در مرحله بعد از آن، دیوارها، سقف و پنجره های آشپزخانه را بشویید. برای این فعالیت می‌توانید از یک اسفنج یا این که دستمال مرطوب استعمال نمایید. در‌صورتی‌که دیوارها یا این که سقف شما چرب یا این که آلوده میباشد، میتوانید از یک محلول شوینده ملایم نیز به کارگیری فرمائید.
 
۴. شستشوی سینک ظرفشویی و شیرآلات: سینک ظرفشویی و شیرآلات آشپزخانه را نیز می بایست به صورت آراسته بشویید. برای این شغل می‌توانید از یک محلول شوینده ملایم به کار گیری نمایید. در‌حالتی که سینک ظرفشویی شما چرب یا این که آلوده میباشد، می‌توانید از یک مسواک دیرین برای نظافت کردن آن به کار گیری نمائید.
 
۵. شستشوی خدمت های بهداشتی: خدمت های بهداشتی آشپزخانه نیز بایستی به صورت تروتمیز منزه شوند. برای این فعالیت میتوانید از یک محلول شوینده قادر به کارگیری نمائید.
 
۶. پاک کردن قفسه ها و کابینت ها: در غایت، قفسه ها بیسون صنعت  و کابینت های آشپزخانه را نیز پاک نمایید. برای این عمل میتوانید از یک دستمال مرطوب یا این که یک محلول شوینده ملایم به کار گیری نمایید.